Odcinek #65

Joanna Kwiatkowska: Kulisy sukcesu marki Kubota

Sprzedaż B2B, budowanie marki i klapki na kilogramy

Dziś rozmawiamy z Joanną Kwiatkowską – wiceprezeską zarządu, dyrektorką sprzedaży i współzałożycielką Kubota S.A.

Nasza Gościni ma ponad 10-letnie doświadczenie w branży IT, szczególnie w obszarach e-commerce, social mediów, zarządzania danymi i analityki. Od 2018 roku współtworzy nowy rozdział kultowej marki Kubota. To właśnie Joanna stoi za rozwojem sprzedaży online i budową kanału B2B e-commerce, który pozwolił Kubocie rozwinąć skrzydła w sprzedaży hurtowej.

Rozmawiamy nie tylko o tym, jak wyglądała reaktywacja marki Kubota i tworzenie jej nowoczesnego DNA, ale przede wszystkim dlaczego firma postawiła na rozwój platformy B2B e-commerce i na jakie rozwiązania zdecydował się zespół. Poruszamy też tematy technologii, strategii sprzedaży i marketingu w segmencie B2B.

Z odcinka dowiecie się również:

– Jak definiować i segmentować klientów biznesowych?

– Jak ustalać politykę cen, rabatów i poziomów partnerskich w sprzedaży hurtowej?

– Jakie technologie i rozwiązania wspierają platformy B2B e-commerce?–

Jak mierzyć efektywność marketingu B2B i koszty pozyskania klienta?– Jak wygląda logistyka dużych zamówień i współpraca z dystrybutorami?

A na koniec: tak, naprawdę można zamawiać klapki na kilogramy. 🩴

Zapraszamy!

Obejrzyj lub posłuchaj na:

O czym rozmawiamy?

Poruszane tematy

03:04 DNA marki Kubota – co dziś wyróżnia legendarną markę klapków?

08:20 Doświadczenie Joanny Kwiatkowskiej i jej rola w rozwoju sprzedaży Kuboty

11:04 Dlaczego po reaktywacji marki postawiono na kanał B2B?

17:05 Z jakimi segmentami B2B współpracuje dziś marka Kubota?

22:05 Jak Kubota definiuje grupy odbiorców i segmentuje klientów w kanale B2B?

26:42 Wybór technologii i platformy B2B e-commerce – podejście firmy do decyzji technicznych

33:37 Polityka cen i rabatów w B2B – jak znaleźć złoty środek sprzedaży hurtowej?

36:50 Czy dane i wskaźniki z e-commerce B2C mają przełożenie na platformę B2B Kuboty?

39:21 Jak wygląda platforma B2B Kubota „od kuchni” – narzędzia, wtyczki, transparentność cen i marketplace'y

51:12 Największe wyzwania Kuboty w sprzedaży B2B oraz kierunki rozwoju

53:54 Marketing B2B e-commerce – jak Kubota buduje widoczność wśród partnerów biznesowych?

58:44 Koszt pozyskania klienta w marketingu B2B – jak mierzyć efektywność działań?

01:03:56 Najważniejsze decyzje przy starcie sprzedaży B2B e-commerce

01:07:55 Czy można zamawiać klapki na kilogramy? Logistyka dużych zamówień i dystrybucji Kuboty

01:14:20 Skrajności procesów sprzedaży B2B e-commerce – między automatyzacją a relacjami z klientem