Odcinek #58

Maksymilian Kobus: Rola Dyrektora E-commerce

Co tak naprawdę kryje się za tytułem Dyrektora E-commerce?

Naszym gościem jest Maksymilian Kobus – Chief Operating Officer w Trena i Gabona. Skaluje biznes e-commerce, łącząc technologię, procesy i dane. Wcześniej rozwijał digital w Eveline Cosmetics, a dziś buduje operacyjną przewagę w dynamicznej organizacji.

Z Maksymilianem rozmawiamy o złożonej roli dyrektora e-commerce oraz o tym, jak realnie wpływa ona na rozwój biznesu online. Z odcinka dowiecie się m.in. jak w praktyce wygląda takie stanowisko w różnych organizacjach, w jaki sposób rozsądnie podejść do skalowania e-commerce, a także co skłoniło Maksymiliana do decyzji odnośnie migracji na Shopify podczas pracy w Eveline Cosmetics.

Zapraszamy! 🚀

Obejrzyj lub posłuchaj na:

O czym rozmawiamy?

Poruszane tematy

03:35 Doświadczenie zawodowe Maksymiliana

04:49 Jak zmienia się rola dyrektora e-commerce? Zakres obowiązków i odpowiedzialność

11:55 Wielkość e-commerce a role dyrektora i managera e-commerce w firmie – kiedy te stanowiska zaczynają odgrywać kluczową rolę?

20:08 Obszary odpowiedzialności Maksymiliana w organizacjach

25:24 Polecane narzędzia do analizy danych i wyjątkowe rozwiązanie z wykorzystaniem AI

31:20 Analiza danych a ludzka intuicja – co zadziała lepiej?

35:25 Tworzenie person zakupowych na podstawie danych

38:03 Skalowanie e-commerce – jak podejść do tego rozsądnie?

42:07 Budowanie zespołu e-commerce – kluczowe role i wyznaczniki

46:48 Metody współpracy z zespołem

53:37 Kondycja branży beauty w e-commerce według Maksymiliana [trendy i tendencje]

01:02:08 Co przekonało Maksymiliana do migracji na Shopify?