Eenox to szwajcarska marka specjalizująca się w produkcji łożysk przeznaczonych do rowerów, deskorolek i rolek. Dzięki zaawansowanej technologii dostarcza produkty minimalizujące tarcie i maksymalizujące efektywność użytkownika.
Marka łączy szwajcarską precyzję z innowacyjnymi rozwiązaniami, tak, aby wspierać profesjonalnych sportowców w osiąganiu najlepszych wyników.
Shopify Development
Dedykowane rozwiązania
Shopify UX/UI Design
Klient zgłosił się do nas z potrzebą budowy sklepu internetowego od podstaw. Głównym wyzwaniem było wejście na wymagający rynek obu Ameryk (USA, Meksyk, Ameryka Południowa) z ofertą niszową, skierowaną do sportowców i profesjonalistów. Te wysokiej jakości produkty przyczyniają się do poprawy wyników nawet o kilka sekund, co dla profesjonalistów jest niezwykle cenne i warte inwestycji.
E-commerce miał nie tylko pełnić funkcje praktyczne, ale także przekazywać charakter nowej marki, która opiera swoje DNA na aktywnym lifestyle’u i pozytywnej energii sportów wyczynowych. Warto dodać, że firma powstała w Szwajcarii, tam też tworzy swoje produkty. Eenox, zapewniając europejską jakość (tzw. „swiss–made”), działania sprzedażowe koncentruje na rynku amerykańskim, promując tym samym dobry stosunek jakości produktu do jego ceny.
W projekcie Eenox zrealizowaliśmy pełny proces, obejmujący warsztaty discovery, projektowanie UX/UI oraz Shopify development. Jako, że Eenox to zupełnie nowa marka, sklep został stworzony od zera na platformie Shopify 2.0. Przeprowadziliśmy też badania potrzeb użytkowników i benchmarking, co pozwoliło na przygotowanie wstępnego projektu, który od razu został zaakceptowany przez Klienta.
Grupa docelowa Klienta jest bardzo wąska – to profesjonalni sportowcy i zaawansowani entuzjaści jazdy na rowerach wyczynowych, deskorolkach i rolkach. Naszym celem było stworzenie rozwiązania, które:
Łączy lifestyle i funkcjonalność – projekt graficzny i UX sklepu oddaje klimat sportowej pasji, energii i radości z aktywności fizycznej, trafiając do trzech głównych grup użytkowników.
Podkreśla DNA marki – design sklepu został stworzony przez nas od podstaw. Zastosowaliśmy customowe rozwiązania, które podkreślają charakter marki – dynamiczny i kontrastowy, nawiązujący do szwajcarskich korzeni (biel, czerwień i czerń), co pozwoliło wyróżnić Eenox na tle konkurencji.
Ułatwia wybór produktów i przybliża ich specyfikę – precyzyjne łożyska oferowane przez Eenox były wyzwaniem dla użytkowników, którzy nie znali ich specyfiki. Opracowaliśmy dedykowaną podstronę Bearing Product Guide, zawierającą:
– Instrukcje w formie obrazkowej i tekstowej,
– Szczegółowe listingi z parametrami łożysk,
– Bloki informacyjne ułatwiające wybór,
– Materiały wideo wyjaśniające różnice i zastosowanie poszczególnych produktów.
W trakcie projektu Klient zdecydował się na stworzenie kolejnej instancji, która obsłuży również rynki europejskie – eu.eenoxsports.com
Nasze działania pozwoliły na stworzenie sklepu, który spełnia zarówno wizualne, brandingowe, jak i funkcjonalne potrzeby grupy docelowej. Dzięki współpracy z profesjonalnymi sportowcami i spójnemu designowi Eenox zbudowało silny, lifestylowy wizerunek, jednocześnie dostarczając zaawansowane technologicznie produkty dla wymagających użytkowników. Nasza współpraca dodatkowo zwieńczyła ten projekt, efektem czego jest funkcjonalny e-commerce.
„W projekcie Eenox naszym celem było przełożenie unikalnej specyfiki branży oraz charakteru marki na świeży, dynamiczny interfejs. Kluczowym elementem okazała otwartość i elastyczne podejście Klienta, które pozwoliło swobodnie eksperymentować z różnymi rozwiązaniami. Dzięki świetnej współpracy i sprawnej komunikacji projekt udało się zrealizować płynnie i otrzymać ciekawy efekt końcowy" – podkreśla Joanna Kozołub, UX/UI Designer.
„WeCanFly sprawnie uruchomiło sklepy zgodnie z ustalonym harmonogramem i zapewniło solidne wsparcie po starcie. Mimo sześciogodzinnej różnicy czasu komunikacja oraz zarządzanie projektem poprzez Basecamp przebiegały bez zarzutu. Doceniamy ich doświadczenie, profesjonalizm i cenne sugestie” – podsumowuje zespół Eenox w recenzji w serwisie Clutch.
Sebastian Bezwiński – Project Manager
Joanna Kozołub – UX/UI Designer
Kamil Patyk – CTO
Idealnym pierwszym krokiem będzie krótka rozmowa, w trakcie której opowiesz nam przed jakim wyzwaniem stoisz.
Spośród ponad 100 realizacji przedstawiamy kilka, z których jesteśmy szczególnie dumni. Pomagaliśmy zaprojektować, uruchomić i zoptymalizować sklepy na Shopify dla marek z całego świata.