Home Carpet One to rodzinna firma z Chicago, działająca w branży home & decor od 1946 roku. Oferują szeroki asortyment produktów, takich jak dywany, wykładziny i płytki, a także świadczą usługi montażu i pomiarów bezpośrednio w domu klienta. Drugim filarem ich działalności jest współpraca B2B – współpracują z projektantami wnętrz, architektami i deweloperami, wspierając ich w zakresie wykończeń i renowacji wnętrz.
Shopify Development
Shopify UX/UI Design
Rozpoczynając współpracę z Home Carpet One, przeprowadziliśmy trzydniowe warsztaty discovery, które pomogły nam zrozumieć potrzeby zespołu dotyczące sklepu, przygotować się do części technologicznej projektu, a także zidentyfikować największe wyzwania klienta.
Podczas warsztatów wyciągnęliśmy wiele cennych wniosków, które ukierunkowały naszą uwagę na kluczowe problemy. Od zespołu klienta dowiedzieliśmy się między innymi, że:
– doświadczenie zakupów online nie spełniało oczekiwań użytkowników i nie dorównywało doskonałej atmosferze zakupów w sklepie,
– strona była przeładowana informacjami, co utrudniało nawigację i czyniło ją mało intuicyjną,
– brakowało w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego, a wielu produktów nie można było kupić bezpośrednio – klienci musieli korzystać z formularzy wyceny, co spowalniało proces zakupowy,
– elementy takie jak formularz, informacje o produktach i benefitach ze sprzedaży B2B nie były dostosowane do potrzeb projektantów i architektów, którzy stanowią większą część klientów Home Carpet One.
Te i inne czynniki wskazywały na pilną potrzebę nowego, bardziej przejrzystego i intuicyjnego projektu, nad którym pracowały zespoły developmentu oraz designu.
Głównym zadaniem zespołu deweloperów było opracowanie niestandardowych rozwiązań dla sklepu zgodnie z potrzebami klienta oraz stworzenie platformy e-commerce w technologii Shopify.
Powstały dwa rodzaje kalkulatorów, które funkcjonują w obrębie jednej strony produktu:
– kalkulator cen na podstawie ilości produktów – narzędzie to oblicza cenę w zależności od liczby stóp kwadratowych (square feet) potrzebnych do pokrycia danego wnętrza. Kalkulator uwzględnia również różnice cenowe w zależności od zamawianej ilości i sugeruje dodatkowe produkty, takie jak podkładki pod dywany.
– kalkulator opakowań – oblicza potrzebną liczbę opakowań w zależności od powierzchni w stopach kwadratowych lub metrach kwadratowych, którą klient chce pokryć we wnętrzu. Po wprowadzeniu rozmiaru pomieszczenia, narzędzie automatycznie oblicza liczbę potrzebnych pudełek, przy założeniu, że jedno opakowanie pokrywa 17 stóp kwadratowych (sqft).
Dodatkowo oba rozwiązania dają możliwość zamówienia o 10% więcej materiału, aby pokryć ewentualne zapasy. Ważnym elementem części technologicznej było również stworzenie rozwiązań, które umożliwiały wygodne i intuicyjne zamawianie próbek. W tej branży możliwość zakupu sampli jest niezbędna, zwłaszcza w sprzedaży internetowej. Dzięki naszemu rozwiązaniu w sklepie Home Carpet One, użytkownik może stworzyć własny „sample box”, który „wędruje” z nim po sklepie, umożliwiając dodawanie próbek do koszyka na różnych etapach zakupów.
Ciekawym rozwiązaniem był również formularz kontaktowy, który ze względu na specyfikę usług klienta (pomiar oraz montaż z dojazdem do zamawiającego) musiał spełniać określone wymagania. Dlatego po wpisaniu kodu pocztowego (zip code), niektóre usługi były dostępne wyłącznie w wybranych obszarach.
Zespół designu odpowiadał za optymalizację sklepu pod kątem UX/UI. Wprowadzono wiele zmian w nawigacji, która została znacznie uproszczona – zawiera teraz najważniejsze linki oraz megamenu, co umożliwia użytkownikowi łatwe odnalezienie interesujących go treści. Stworzono zupełnie nową mapę strony, przygotowano makiety podstron, a także opracowano w pełni niestandardową stronę produktu. Dodatkowo sekcja FAQ została podzielona na kategorie, co ułatwia nawigację, a podstrona "O nas" została rozbita na mniejsze sekcje, aby użytkownik miał łatwiejszy dostęp do pełnej historii firmy. Większość podstron została zaprojektowana od podstaw, kierując się tym, co będzie najlepsze dla użytkownika i prezentacji produktów. Opracowaliśmy też wersję mobilną sklepu.
Dodatkowe rozwiązania, na które warto zwrócić uwagę, to:
– program lojalnościowy dla projektantów i architektów, którzy mogą dołączyć do społeczności B2B, zyskując dostęp do lepszych ofert i darmowych próbek,
– różne rodzaje product page – nie każdy produkt jest dostępny bezpośrednio w sprzedaży online, w niektórych przypadkach konieczny jest kontakt ze sklepem lub podanie odpowiednich wymiarów,
– liczne meta filtry, które umożliwiają łatwe wyszukiwanie odpowiednich produktów w sklepie,
– integracja z RoomVo – narzędziem AR, które pozwala klientowi zobaczyć, jak produkt będzie wyglądał we wnętrzu,
– integracja z systemem ERP.
Dzięki wspólnym działaniom zespołów oraz otwartości klienta podczas warsztatów, udało nam się sprostać wszystkim wyzwaniom i rozwiązać zgłoszone problemy takie jak trudności w zakupach, jasność formularzy, czy ogólna nawigacja strony.
Dodatkowo nowy sklep wygenerował zwiększenie ruchu o 70%. Stworzyliśmy nowoczesną platformę, która jest łatwa i intuicyjna w obsłudze, a jednocześnie zawiera wiele niestandardowych rozwiązań. Oto jak współpracę wspomina Home Carpet One w swojej recenzji na Clutch:
“WeCanFly's work minimized the website's error rates, increased traffic by 70%, boosted quality leads, and enabled the fulfillment of 30 orders within one month. The team held weekly meetings, used Basecamp and ClickUp as project management tools, and showcased talent and problem-solving skills.”
“Klient był bardzo otwarty na nasze sugestie. Jeśli chodzi o design, mogliśmy zaproponować mu dużo ciekawych rozwiązań. Zyskaliśmy pełne zaufanie również w aspektach technologicznych” – dodaje Anna Trzcińska, UX/UI Designer.
Konrad Żak – Junior Shopify Developer
– UX/UI Designer
Sylwia Lupa – Project Manager
Cezary Ołowski – Lead UX
Karolina Ignaszak – UX/UI Designer
Dawid Ozga – Shopify Developer
Wojciech Kalbarczyk – Shopify Developer
Zuzanna Gadkowska – Content Editor
Janusz Badawika – Frontend Developer
Kamil Patyk – CTO
Idealnym pierwszym krokiem będzie krótka rozmowa, w trakcie której opowiesz nam przed jakim wyzwaniem stoisz.
Spośród ponad 100 realizacji przedstawiamy kilka, z których jesteśmy szczególnie dumni. Pomagaliśmy zaprojektować, uruchomić i zoptymalizować sklepy na Shopify dla marek z całego świata.