Monolith jest szwajcarską marką specjalizującą się w produkcji wyjątkowych stołów. Te niepowtarzalne meble powstają w warsztacie we Wrocławiu. Tworzone są od podstaw przez pasjonatów, którymi kieruje miłość do natury, drewna i wydobywania z nich prawdziwego piękna.
Shopify Theme Development
Shopify UX/UI Design
Optymalizacja konwersji
Historia powstania firmy jest równie wyjątkowa jak ich produkty, bo jak mówią sami założyciele – stworzenie Monolith to ich osobisty powrót do korzeni. Filozofia marki skupia się na jak największym poszanowaniu natury, dlatego wykonywane są one z litego, naturalnego drewna. Dzięki połączeniu tego surowca z żywicą epoksydową twórcy podtrzymują naturalną formę drzewa dodatkowo zyskując wyjątkowy, nowoczesny charakter każdego ze stołów. Marka sprzedaje swoje produkty na terenie Szwajcarii i posiada showroom w Zurychu, w którym można obejrzeć i dotknąć każdy z produktów.
Klient trafił do nas z konkretnym celem i założeniem. Potrzebny był zupełnie nowy sklep, który będzie odpowiadał oczekiwaniom użytkowników, jak i samych twórców marki. Przed rozpoczęciem naszej współpracy Monolith działał przez stronę wizerunkową, która nie była dostosowana do ich potrzeb oraz procesu zakupowego, a przede wszystkim sama w sobie nie była e-commerce’m. Dotychczasowa forma nie dostarczała użytkownikom zainteresowanym kupnem potrzebnych informacji, przez co sam proces zakupowy znacznie się wydłużał. Brakowało odpowiedniego zaprezentowania produktu, który (jak wiemy) swoją wyjątkowością zachwyca wielu fanów nowoczesnego designu.
Współpracę rozpoczęliśmy wspólnymi warsztatami discovery, które pomogły nam poznać potrzeby i motywacje Klienta, jego zagwozdki i wątpliwości, a także sam produkt. Wykonana została analiza konkurencji oraz realiów e-commerce’ów w krajach niemieckojęzycznych, bo na takich rynkach Klient chciał się skupić. Zbadaliśmy ich dotychczasowy stan i porównaliśmy działania Klienta względem konkurencji na rynkach niemieckich.
Zostały przedstawione również propozycje trzech szablonów dla nowego sklepu Monolith. Ostatecznie wspólnie z Klientem zdecydowaliśmy się na szablon Reformation Theme w technologii Shopify Basic, ze względu na jego elastyczność w customizacji, możliwość zróżnicowanego prezentowania produktów oraz dołączenia opcji video slideshow. W dalszej części współpracy rozpoczęła się część projektowa, podczas której dedykowany zespół projektantów i deweloperów pracował nad wypracowaniem rozwiązań.
Oprócz samego dostosowanego szablonu sklepu stworzyliśmy wyjątkowy katalog produktów. To rozwiązanie bazujące na filtrach, pozwala użytkownikom strony wyszukać idealny stół dla siebie. Wzbogacone o odpowiednie ikony, kategorie oraz grupy cech narzędzie pomaga Klientowi dotrzeć do wymarzonej wersji stołu. Na tym etapie dużym wsparciem była obecność front-end developera w projekcie. Filtry dostępne w katalogu zostały przekształcone tak, aby mogły zostać narzędziem do wyszukiwania idealnego stołu. Zostały wzbogacone również ikonami oraz tooltipami, które w szybki sposób i na bieżąco objaśniają userowi szczegóły danego elementu, takie jak przeźroczystość żywicy, czy typ danego blatu. Ten przypadek pokazuje również, że używanie samych filtrów w e-commerce jest często pomijanym i niedocenianym rozwiązaniem, które w swojej prostocie daje świetne efekty.
Współpraca zespołu z Klientem zaowocowała nowoczesną witryną e-commerce, która nie tylko precyzyjnie prezentuje produkty marki, ale także wspiera sklep i jego sprzedaż technologicznie. Zastosowane rozwiązania zawierające wysokiej jakości video, zdjęcia, animacje i interaktywne elementy dodatkowo wyróżniają stronę na tle konkurencji. Dodatkowe rozwiązania takie jak chat wspierający sprzedaż online czy możliwość przeprowadzenia rozmowy przez komunikator Whatsapp, dodatkowo podwyższają wskaźnik konwersji. Śmiało możemy też stwierdzić, że początkowe założenia projektu zostały spełnione z nawiązką, dzięki doskonałej współpracy ze strony zespołu Monolith.
Jak współpracę wspomina Wiktor Daraż, właściciel marki Monolith?
„Współpraca z WeCanFly od samego początku kojarzyła mi się z jednym słowem – profesjonalizm. Na każdym etapie miałem wrażenie, że firma po prostu dba o nasze potrzeby w najlepszy możliwy sposób. Problemy były rozwiązywane szybko – zarówno kreatywna, jak i techniczna strona zespołu wywiązywała się ze swoich zadań wzorowo. Cały czas miałem wrażenie, że jestem bardzo dobrze rozumiany. W efekcie powstała strona internetowa, która przerosła nasze oczekiwania.
Co więcej, pomimo długiej listy customizacji szablonu, całość zamierzenia została wykonana w zaplanowanym budżecie. W krótkim czasie po uruchomieniu strony zauważyliśmy efekty sprzedażowe kilkukrotnie przewyższające nasze dotychczasowe wyniki, a nasi klienci oprócz zainteresowania produktami wyrażali również zachwyt nad samą stroną internetową!”
„Już od samego początku, kiedy przeprowadzaliśmy warsztaty, było widać duże zaangażowanie i pomysłowość ze strony Klienta. Jest to bardzo ważny element w każdym projekcie, właśnie takie podejście oraz partnerska współpraca przyczyniły się do dużego sukcesu projektu” – podsumowuje Lu Moc, Project Manager w WeCanFly.
Lyubov Moc – Project Manager
Aleksandra Drozd – UX/UI Designer
Sebastian Binko – Shopify Developer
Mateusz Kąpała – Junior Headless Developer
Idealnym pierwszym krokiem będzie krótka rozmowa, w trakcie której opowiesz nam przed jakim wyzwaniem stoisz.
Spośród ponad 100 realizacji przedstawiamy kilka, z których jesteśmy szczególnie dumni. Pomagaliśmy zaprojektować, uruchomić i zoptymalizować sklepy na Shopify dla marek z całego świata.