Optisofa to polska marka meblarska z ponad 30 letnim doświadczeniem na rynku. Wieloletnia produkcja mebli, znajomość rzemiosła i technologii pozwoliły na sukcesywny rozwój biznesu. Tak z rodzinnej firmy stali się nowoczesnym e-commercem, który nadaje dynamiczny rytm rozwojowi polskiej branży home&decor. Nowoczesne rozwiązania, najnowsze trendy w designie i podejście pro-użytkownik - to najmocniejsze cechy naszego klienta.
Migracja z WooCommerce na Shopify
Shopify Development
Shopify UX/UI Design
Znalezienie odpowiedniego rozwiązania e-commerce dla nowoczesnego brandu
Klient zgłosił się do nas z wyzwaniem, które polegało na znalezieniu rozwiązania e-commerce, które odpowiadałoby jego potrzebom. Potrzebna była nowoczesna, bardzo szybka strona, która będzie jak najbardziej przyjazna dla użytkownika i idealnie wpasuje się w nową komunikację marki. Produkty miały być w nowym sklepie pokazane jak najdokładniej. „Krok w stronę nowoczesności” - te słowa zdecydowanie najmocniej towarzyszyły projektowi Optisofa. Następnym wyzwaniem była migracja sklepu. Platforma działała do tej pory na Woocommerce, a po wielu długich rozmowach, wspólnie z Klientem, zdecydowaliśmy o wybraniu Shopify w technologii headless.
Holistyczny rozwój – customowy design i wybór technologii headless
Do wyzwań klienta podeszliśmy holistycznie. Pierwotny sklep wymagał przede wszystkim zmiany technologii i przeniesienia na nowocześniejszą platformę. Wspólnie z klientem zdecydowaliśmy na wybraniu wariantu Shopify Advanced w technologii headless. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąć bardzo wysoki performance sklepu, co przekłada się pozytywnie na doświadczenia użytkownika w trakcie kontaktu z witryną. Wykonaliśmy także migrację z technologii Woocommerce do Shopify.
Jako, że sama marka bardzo mocno kieruje swoje działania ku nowoczesnym trendom, postawiliśmy także na w pełni customowe rozwiązania w zakresie designu sklepu. Zaprojektowaliśmy od podstaw kilkadziesiąt unikalnych widoków, które na bieżąco konsultowaliśmy z Klientem, aby było w pełni spójne z jego wizją i misją marki.
Rozwiązania AR – stworzenie konfiguratora produktu w 3D
Kolejnym narzędziem, jakie zaproponowaliśmy klientowi, było wdrożenie konfiguratora 3D, który umożliwia umieszczenie produktu w technologii AR, a co za tym idzie, realnej przestrzeni użytkownika. Ten element został stworzony i wykonany przez Mimeeq – specjalistów od 3D, których poznaliśmy dzięki Klientowi.
Nasz zespół deweloperski zajął się implementacją narzędzia, natomiast zespół Mimeeq wykonaniem konfiguratora. Przygotowano także modele mebli oraz ich faktury i warianty kolorystyczne. Do każdego wariantu mebla przypisano numer ID, dzięki czemu możliwe jest zmienianie dowolnie materiałów i faktury na tym samym modelu. To innowacyjne podejście pozwala na to, aby każdy z wariantów mebla można umieścić w dowolnej przestrzeni.
Rezultatem wspólnych działań Mimeeq i WeCanFly jest nowoczesna i wyjątkowa platforma, dzięki której Klient może rozwijać swój biznes zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Optisofa z firmy z rodzinną tradycją stała się nowoczesną marką, która sama wyznacza trendy, wchodząc w digital mocno i zdecydowanie. Poziom ekspozycji produktu, który można dostrzec w sklepie Optisofa niejednokrotnie przełamuje stereotypy i pokazuje nowe możliwości w sprzedaży mebli. Projekt osiągnął wszystkie zamierzone cele, a performance strony znacząco się poprawił. Widoczny przeskok spowodował także pozytywny odbiór u samych użytkowników.
Zespół:
Anna Tołoczko, UX/UI Designer – projekt strony
Paweł Dymek, Headless Team Leader – główny developer
Patryk Chudzik, Front-end Developer – wsparcie dev, headless
Janusz Badawika, Senior Back-end Developer – back-end development
Lu Moc, Content Editor – testowanie strony
Sebastian Bezwiński, Project Manager
„To był świetny projekt! Bardzo się cieszę, że mogliśmy pracować z taką marką jak Optisofa i być częścią tego kroku w jej rozwoju. Pojawiły się już kolejne wersje językowe strony, co prognozuje, że wejście na rynki zagraniczne jest tuż za rogiem. Nie możemy się doczekać!” – mówi Sebastian Bezwiński, Project Manager
"Szukaliśmy partnera który w pełni zrozumie nasze nieszablonowe potrzeby. Wraz z rozwojem, okazało się, że potrzebujemy nie tylko platformy sprzedażowej, a nowoczesnego, multifunkcyjnego serwisu.
Dzięki nowemu ecommerce, jesteśmy w stanie nie tylko zwizualizować Klientowi produkt przy pomocy AR, ale także zapewnić kompleksową obsługę sprzedaży i logistyki bezpośrednio z poziomu Shopify. Zrealizowaliśmy wszystkie zakładane cele i usprawniliśmy cały proces, na czym ostatecznie zyskuje nasz Klient.
Współpraca z WeCanFly była przyjemna i profesjonalna, dlatego nie zwalniamy tempa i już realizujemy kolejne projekty" – Mateusz Kasprzak, Ecommerce Manager
Idealnym pierwszym krokiem będzie krótka rozmowa, w trakcie której opowiesz nam przed jakim wyzwaniem stoisz.
Spośród ponad 100 realizacji przedstawiamy kilka, z których jesteśmy szczególnie dumni. Pomagaliśmy zaprojektować, uruchomić i zoptymalizować sklepy na Shopify dla marek z całego świata.