Reckitt skupia znane i lubiane marki chemii domowej, suplementów oraz produktów higienicznych rozpoznawalnych na całym świecie. To takie marki jak m. in. Durex, Finish, Strepsils, Veet. Nie trudno więc zauważyć, że ich produkty towarzyszą większości z nas w codziennych czynnościach. Reckitt działa międzynarodowo, a sama skala jest bardzo szeroka, o czym mogliśmy przekonać się już na samym początku współpracy.
Utrzymanie
i opieka
Shopify Development
Shopify UX/UI Design
Konieczność poszerzenia kompetencji w zespole
Klient zgłosił się do nas w okolicach 2019 roku z potrzebą poszerzenia kompetencji w swoim zespole. Team augmentation (maintenance) – bo o tym mowa – to przeważająca forma naszej współpracy z Reckitt, trwająca od ponad 4 lat.
Główną motywacją do zawarcia takiej współpracy międzyzespołowej był rozwijający się rynek e-commerce, który w 2019 roku równomiernie rósł, a w 2020 roku ze względu na lockdown rozpędził się na dobre. Duże zapotrzebowanie na sklepy e-commerce niosło za sobą niemal natychmiastową potrzebę pracy z takimi specjalistami jak deweloperzy, projektanci, czy testerzy. Często w tak nagłych przypadkach Klienci nie mając czasu na rekrutacje, decydują się na team augmentation, czyli niejako „wypożyczanie” ekspertów w danych dziedzinach do konkretnego zespołu projektowego. To rozwiązanie może okazać się korzystne dla każdej ze stron, a przede wszystkim szybkie i skuteczne.
Dodatkowym wyzwaniem od Klienta była potrzeba szybkiego rozpoczęcia działań w Shopify dla sklepów Reckitt. Zmiany w działalności firmy i bardzo mocne otwarcie się na rynek klientów indywidualnych to czynniki, które dodatkowo wzmocnione przez pandemię, zadecydowały o kontynuowaniu naszej współpracy.
Współpraca w modelu team augmentation
Współpraca naszych specjalistów w zespołach Klienta dawała szczególną wartość przy projektach krótkofalowych (2-6 miesięcy) i to one właśnie były głównym core'm naszych działań z Reckitt.
Wspólnie wypracowaliśmy system, który pozwolił na szybkie wdrażanie naszych specjalistów w specyfikę danego projektu. Dlatego początki projektu są dla nas szczególnie ważne. To właśnie wtedy poznajemy zespół, a także samą specyfikę danego przedsięwzięcia. Wspólnie analizujemy plany względem danego sklepu oraz cały dotychczasowy flow projektu, a co najważniejsze – szukamy miejsc, w których możemy wesprzeć Klienta swoimi umiejętnościami.
Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest zrealizowanie planów projektu w zakładanym czasie. Tym sposobem też zespół klienta jest powiększany o odpowiednie kompetencje, a wszystkie zmiany mogą zostać wdrożone, często jednocześnie na wielu zagranicznych rynkach. Przykładem takiego projektu była praca dla marki Durex, kiedy to w jednym czasie wdrażaliśmy 25 sklepów do 28 krajów (aktualnie – w sierpniu 2023 – działa 7 sklepów tej marki).
Obszary, w których wspieraliśmy Reckitt to:
– działania globalne na zróżnicowane rynki międzynarodowe oraz retailowe,
– customowe rozwiązania w zależności od regionu,
– działania promocyjne na rynkach non B2C, ale również działania sprzedażowe B2C, oparte na zróżnicowanych technologiach oraz migracjach – m. in. Shopify i CMS Umbraco,
– wsparcie naszych zespołów zarówno w pionach technologicznych, jak i projektowych, analityka biznesowa, analityka ruchu, Conversion Rate Optimization (CRO), UX/UI czy content edition.
Dzięki tej współpracy mieliśmy okazję wdrażać marki Reckitt do krajów na całym świecie, także w przypadku dużych i dość szybkich zmian na rynkach. Doskonałym przykładem sprostania takiemu zadaniu jest marka Durex, którego sklep został wdrożony w 28 krajach – UK, kraje nordyckie, kraje Środkowego Wschodu, Hiszpania, Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Niemcy, Austria, Portugalia, Peru, Kanada, Malezja, Filipiny, Australia, Francja, Włochy, Turcja, Meksyk. Poprzez pracę zespołową możliwe było bardzo szybkie dewelopowanie projektów i implementowanie designu, a później równie sprawne wdrożenie ich na międzynarodowych rynkach.
Przez lata współpracy zrealizowaliśmy wspólnie z Reckitt ponad 30 projektów, a do nich zaangażowanych było łącznie ponad 20 specjalistów WeCanFly oraz naszej drugiej marki – mohi.to. Ponad 10 programistów, zespół projektantów, analitycy i edytorzy contentu. Warto dodać, że przez najbardziej obszerny projekt przewinęło się łącznie kilkunastu deweloperów. Marki dla których pracowaliśmy, to m. in. Durex, Finish, Lysol, Dettol, Gaviscon, Strepsils, Veet, Enfamil, czy Nutramigen.
Jak wspomina dotychczasową współpracę Kamil Frejlich – CEO mohi.to & Co-founder WeCanFly?
„Współpraca z Reckitt to jeden z najdłuższych projektów w historii mohi.to i WeCanFly, które miałem okazję prowadzić. Wraz z zespołem niejednokrotnie przekonaliśmy się o tym, że każda marka to zupełnie inne wyzwania i rozwiązania. Pomimo, że od lat pracujemy dla jednego Klienta, ta współpraca jest bardzo zróżnicowana i rozwijająca dla całej firmy. Mam nadzieję, że takich projektów będziemy mieć wspólnie jeszcze więcej!”
„Przez ostatnie parę lat nadzorowałem część projektów ze strony Reckitt Digital, które wykonywaliśmy wspólnie z WeCanFly i mohi.to. Współpraca przebiegała bez zakłóceń, a dedykowani specjaliści byli dobrze przygotowani do realizacji powierzonych zadań. Dzięki ich zaangażowaniu byliśmy w stanie sprawnie realizować projekty i uzupełniać zespoły. Podejście do projektów było profesjonalne, otrzymywaliśmy cenne sugestie wynikające z doświadczenia WeCanfFly i mohi.to oraz rozwiązania, które brały pod uwagę zdanie wielu wewnętrznych stakeholderów. Efektem współpracy były efektywne wdrożenia, nowoczesny design, mniejsze i większe realizacje dla wielu marek, które spełniły nasze oczekiwania pod względem jakości. Przez te kilka lat warunki i zakres naszej współpracy się zmieniał, jednak otwartość, elastyczność i zaangażowanie ze strony WeCanFly i mohi.to pozostały bez zmian – co bardzo cenimy na co dzień” – dodaje Szymon Łopata – IT&D Senior Product Line Manager w Reckitt
Idealnym pierwszym krokiem będzie krótka rozmowa, w trakcie której opowiesz nam przed jakim wyzwaniem stoisz.
Spośród ponad 100 realizacji przedstawiamy kilka, z których jesteśmy szczególnie dumni. Pomagaliśmy zaprojektować, uruchomić i zoptymalizować sklepy na Shopify dla marek z całego świata.