Integracja PayPo z Shopify

PayPo to lider usług BNPL (Buy Now, Pay Later) w Polsce adresowanych do sklepów internetowych. Firma działa od 2016 r., oferując płatności odroczone, pozwalające klientom zrobić zakupy już dziś, a zapłacić za nie później.

Ich aplikacja świetnie łączy dwa obszary finansowe – płatniczy i kredytowy. Biorąc z nich najlepsze elementy, PayPo stworzyło usługi, które ułatwiają klientom docelowym dokonywanie zakupów, a klientom biznesowym dbanie o swoich konsumentów w najwyższym stopniu. Marce PayPo zaufało już ponad 1 milion kupujących, a ich usługi są dostępne w 25 tysiącach sklepów online.

grafika - oficjalna integracja PayPo z Shopify

Wyzwanie marki

Nasza współpraca rozpoczęła jak wiele udanych projektów w historii WeCanFly – od rozmowy. PayPo odnalazło nas dzięki naszemu doświadczeniu w tworzeniu aplikacji dla różnego rodzaju produktów płatniczych dla Shopify, od razu więc wiedzieliśmy, jak będzie przebiegała współpraca i co jest w niej najważniejsze.

Dostaliśmy jedno zadanie - potrzebna była aplikacja,  która pozwoli sklepom działającym na Shopify na włączenie płatności PayPo. PayPo było bardzo zdecydowanym klientem, a ich przekonanie co do technologii można było zauważyć już od początku planowania projektu. Tak wspominają początki naszej współpracy:

„Płatności odroczone w Polsce stają się standardem wśród kupujących, dlatego zależy nam, aby jak najwięcej sklepów internetowych miało dostęp do ich szybkiego i prostego wdrożenia, wychodząc tym samym naprzeciw potrzebom swoich klientów. PayPo to również wyższa wartość transakcji zakupowych i mniej porzuconych koszyków, a tym samym większa sprzedaż. Dzięki tej współpracy i stworzeniu dedykowanego modułu PayPo na Shopify, sklepy działające na tej platformie mogą w łatwy sposób udostępnić płatności odroczone swoim klientom i czerpać korzyści z integracji z PayPo” – mówi Kamil Muratow, E-commerce Integration Specialist.

Aplikacja PayPo w Shopify App StoreAplikacja PayPo w Shopify App Store

Nasze rozwiązanie

Tworzenie aplikacji PayPo oparliśmy na PHP we frameworku Laravel, którą wybraliśmy nie bez przyczyny. Laravel zapewnia szybkość developmentu (dzięki intuicyjnej składni oraz bogatej dokumentacji), bezpieczeństwo (zabiegi takie jak hashowanie haseł, ochrona przed atakami CSRF i Cross-Site Scripting (XSS) - to zapewnia wysoką ochronę danych), a także modułowość i skalowalność. Z perspektywy front-end developmentu zastosowaliśmy React wraz z Shopify Polaris design system. Taka kombinacja rozwiązań zapewnia nam środowisko przyjazne dla usera z widocznym dla niego ekranem ustawień. 

Warto dodać, że aplikacja od początku istnienia ma charakter międzynarodowy. Oprócz rynku polskiego, stworzona jest też na rynek rumuński. Aktualnie ma dwa warianty językowe i walutowe – PLN i RON. Jak wyglądały działania dla rumuńskiej wersji aplikacji? 

„Shopify to międzynarodowa platforma sklepowa, obecna i popularna również na rynku rumuńskim, na którym działamy od zeszłego roku. Naturalną decyzją było wdrożenie modułu również na rynku rumuńskim. Dzięki tej integracji zyskamy nowych partnerów, którzy w łatwy sposób będą mogli zaoferować klientom płatności odroczone w swoich sklepach prowadzonych na Shopify i wyróżnić się wśród konkurencji. Rynek rozwiązań BNPL (buy now, pay later) w Rumunii dopiero startuje, dlatego zależy nam, aby zapewnić jak największej ilości sklepów łatwy dostęp do integracji z PayPo, co przyczyni się do popularyzacji naszej metody płatności wśród rumuńskich konsumentów” – mówi Jarosław Kotelski, Project Manager

Jeśli chodzi o design, wykorzystaliśmy ekran ustawień posiłkując się Reactem oraz Shopify Polaris do stworzenia widoków dla usera.

Informacje o integracji PayPo z Shopify

Wspólne rezultaty

Rezultat tej współpracy to mały-wielki efekt. Stworzyliśmy pierwszą aplikację do płatności odroczonych dla rynku polskiego na Shopify!

Wcześniej podobne rozwiązania były dostępne w ramach PeP oraz Przelewy24, jednak teraz PayPo może pochwalić się własną, osobną aplikacją, którą można pobrać w sklepie Shopify pod tym linkiem i samodzielnie zainstalować w swoim sklepie w kilka minut.

Jak tę współpracę wspomina Ariadna Grabarczyk, Project Managerka? 

Tego typu projekty zawsze są dla mnie niezwykle rozwijające. Wraz z zespołem mogliśmy uczestniczyć w przełomowych działaniach polskiego rynku e-commerce, szczególnie dla Shopify. Dziękuję całemu zespołowi za świetną pracę w tym projekcie, a PayPo życzymy kolejnych sukcesów w rozwijaniu branży e-commerce!”

Zespół:

Ariadna Grabarczyk, Project Manager
Paweł Dymek, Team Leader Headless – główny developer w projekcie
Lyubov Moc, Tester & Content Editor – testy
Janusz Badawika, Senior Back-end Developer – wymiana wiedzy, wsparcie techniczne

Zacznijmy od rozmowy

Idealnym pierwszym krokiem będzie krótka rozmowa, w trakcie której opowiesz nam przed jakim wyzwaniem stoisz.

WYŚLIJ ZAPYTANIE

Zobacz inne projekty

Spośród ponad 100 realizacji przedstawiamy kilka, z których jesteśmy szczególnie dumni. Pomagaliśmy zaprojektować, uruchomić i zoptymalizować sklepy na Shopify dla marek z całego świata.

Zobacz więcej realizacji