Pracę dla grupy Shoepassion rozpoczęliśmy w 2021 roku od projektu Heinrich Dinkelacker. To nieco bardziej kameralna marka grupy, która zajmuje się produkcją męskiego obuwia premium. Sama grupa Shoepassion natomiast jest właścicielem kilku brandów obuwniczych i działa na wielu rynkach europejskich. Między innymi w Niemczech i Austrii, gdzie mieliśmy okazję wdrażać ich sklepy.
Migracja na Shopify Plus
Shopify Development
Sprzedaż na wielu rynkach
O projekcie Heinrich Dinkelacker wspominaliśmy już tutaj. Wybór tego nieco mniejszego serwisu na początek współpracy z Shoepassion nie był przypadkowy. To rozwiązanie było w pełni celowe - klient mógł sprawdzić, jak pracuje nasz zespół, a my pokazać swoje umiejętności w migracji na Shopify Plus. Po zakończonym sukcesem projekcie, mogliśmy z podwójną mocą rozwijać sklep marki Shoepassion. Prace nad tym projektem rozpoczęliśmy w lutym 2022.
Klient zgłosił nam potrzebę zmiany platformy swojego głównego sklepu. Tak jak wiele szybko rosnących marek, zespół zaczął odczuwać, że dotychczasowa platforma przestała nadążać za ich potrzebami. Ograniczenia technologiczne, brak elastyczności platformy pod kątem nowych pomysłów oraz koszty utrzymania złożyły się na potrzebę znalezienia innego rozwiązania. Zaproponowaliśmy klientowi Shopify Plus, który dzięki swoim możliwościom technologicznym i dodatkowym funkcjom idealnie sprostał potrzebom marki, otworzył dla niej na nowe horyzonty i umożliwił wdrożenie kreatywnych rozwiązań.
Zadaniem naszego teamu developerskiego było przede wszystkim stworzenie nowego sklepu na podstawie projektów graficznych dostarczonych przez klienta oraz identyfikacji wizualnej marki Shoepassion. Ten sam model współpracy został zastosowany przy pierwszym wspólnym projekcie, Heinrich Dinkelacker. Wiedzieliśmy więc, że sprawdzi się świetnie.
Oprócz stworzenia samego sklepu, wykonaliśmy też wdrożenie i integrację z systemem ERP (Pixie), PIM, oraz zintegrowaliśmy w projekcie active campaigns, wdrożone przez wewnętrzny zespół klienta.
Last but not least, napisaliśmy customową aplikację, która sprawdzała stany magazynowe w każdym ze sklepów Shoepassion na terenie całych Niemiec. Jest ona zintegrowana z POS Shopify, dzięki czemu wszystkie dane są na bieżąco aktualizowane. Dodatkowo umożliwia ona zamówienia customowej usługi naprawy i konserwacji obuwia dla klienta indywidualnego. W projekcie powstała także aplikacja mobilna Shoepassion.
Sklep Shoepassion jako jeden z pierwszych wykorzystuje nowe funkcjonalności wprowadzone w Shopify 2.0. Mowa tu między innymi o natywnym filtrowaniu produktów, re-używalnych sekcjach treści na wszystkich podstronach, a także wykorzystaniu “metafields” czyli dodatkowych pól na dane usprawniających zarządzanie treścią.
Zaproponowana struktura sprawdziła się doskonale. Shoepassion był drugim naszym wspólnym projektem z Grupą, mając doświadczenia w odsłonie pilotażowej (Heinrich Dinkelacker) wiedzieliśmy, na co zwrócić uwagę, aby wspólnie z klientem mogliśmy rozwinąć markę jeszcze bardziej. Sklep został rozbudowany o kolejne moduły i elementy, na które pomysły pojawiły się w trakcie pracy nad nowym sklepem. Na chwilę obecną całość spełnia początkowe oczekiwania i założenia biznesowe projektu.
Michał: „Mnie najwięcej radości w tym projekcie sprawiała współpraca z klientem, Don jest zawsze pełen optymizmu i skory do kompromisów. Z pewnością największym wyzwaniem był rozbudowany system filtrowania produktów oraz zorganizowanie systemów miar dla innych lokalizacji (EU, US, UK). A jeśli chodzi o moje ulubione funkcjonalności tego projektu, bardzo dobrze sprawdza się możliwość wyboru preferencji modeli obuwia (women/men) przy pierwszym wejściu użytkownika na stronę. Przy następnych wejściach preferencja jest zapamiętywana i pokazuje treści i produkty wybrane dla tej grupy”.
Kamil: „Praca przy projekcie była bardzo ciekawa, ponieważ bardzo często stawiała przed nami nowe wyzwania i konieczność poszukiwania rozwiązań w kontekście implementacji poszczególnych funkcjonalności w Shopify. We wszystkim tym, ważną rolę odgrywała świadomość technologii po stronie klienta, przede wszystkim w osobie Dona, z którym spędziliśmy sporo czasu analizując i synchronizując działania przy realizacji poszczególnych zadań.
Oprócz wielu standardowych funkcjonalności dla e-commerce, wykorzystaliśmy możliwości jakie daje nam Shopify Plus. W wyzwaniach na pewno należy ująć rozbudowany system filtrowania czy też przygotowanie aplikacji dla Shopify POS oraz usług związanych z naprawą obuwia”.
Idealnym pierwszym krokiem będzie krótka rozmowa, w trakcie której opowiesz nam przed jakim wyzwaniem stoisz.
Spośród ponad 100 realizacji przedstawiamy kilka, z których jesteśmy szczególnie dumni. Pomagaliśmy zaprojektować, uruchomić i zoptymalizować sklepy na Shopify dla marek z całego świata.